• Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.
  • Ea eam labores imperdiet, apeirian democritum ei nam, doming neglegentur ad vis. Ne malorum ceteros feugait quo, ius ea liber offendit placerat, est habemus aliquyam legendos id.

16 Ogos 2011

[Mahligai] Nafas Baru Bermula Ramadan

 

Nafas Baru Bermula Ramadan

Asslmkum wrb. & selamat berpuasa kepada semua warga Mahligai yang berugama Islam.

Alhamdulillah, bersyukur kita kehadrat Allah SWT kerana dengan limpah kurnia serta izinNya, berkat kekasihNya junjungan besar Nabi Muhammad SAW, berkat Karomah & Hikmah dari kedua ibu bapa kita tahun ini kita berpeluang lagi bertemu dengan bulan yang mulia ini moga-moga ibadah yang kita lakukan sepanjang bulan ini mendapat ganjaran berlipat kali ganda, Insyaallah. 

Sempena bulan Ramadan yang mulia ini, saya ingin mengambil peluang untuk mencadangkan kepada warga Mahligai yang berugama Islam yang merokok untuk berhenti merokok.

Jika anda dapat menahan diri dari merokok sepanjang waktu berpuasa selama 13 jam,
kenapa tidak ambil kesempatan baik ini untuk terus menahan dari merokok selama 24 jam?

Islam menekankan kepada setiap umatnya supaya memelihara kesihatan jasmani dan rohani. Setiap benda yang apabila digunakan mendatangkan kemudharatan kepada manusia adalah diharamkan seperti firman Allah:
"…Dan janganlah kamu mencampakkan diri kamu ke dalam kebinasaan.." Al Baqarah: 195

Kwan-kawan semua boleh merujuk kepada risalah 'Merokok Adalah Haram' yang dikeluarkan oleh Bahagian Pendidikan Kesihatan KKM dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)
di sini http://www.infosihat.gov.my/media/risalah/Ris_MerokokHaram/Ris_MerokokHaram.pdf

Kwan-kawan semua boleh juga merujuk Portal Rasmi Fatwa Malaysia 
http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/merokok-dari-pandangan-islam

Bagi warga Mahligai di Negeri Selangor boleh merujuk Keputusan Fatwa Merokok Negeri Selangor Darul Ehsan 

Untuk bantuan Klinik Berhenti Merokok Kem. Kesihatan Malaysia yang berdekatan dengan anda, kawan-kawan semua boleh menghubungi talian Infoline 03-88834400. 

P/S : Sehingga e-mel ini ditaip, perkhidmatan di Klinik Berhenti Merokok yang ditawarkan oleh pihak Kem. Kesihatan Malaysia buat masa ini adalah percuma. 

Syahril_riz @ Mahligai
rakan cyber anda


__._,_.___
Recent Activity:
Disclaimer:-

The contents expressed in this YahooGroups are those of the person named and are not those of Mahligai. The person named on Mahligai has, as a condition of contributing to this YahooGroups, agreed to and hereby indemnifies Mahligai against all liability at law for the material contained therein.

Kandungan bahan-bahan yang termuat di dalam YahooGroups Mahligai ini adalah pendirian rasmi pemilik/pengirim bahan dan bukannya dari Pemilik dan Moderator Mahligai. Pengirim bahan bertanggung-jawap di atas mana-mana bahan yang didapati melanggar akta hakcipta tempatan atau antarabangsa. Pengirim bahan diminta mematuhi peraturan hakcipta sepenuhnya apabila menghantar mana-mana posting atau respons.

YahooGroups Mahligai tidak bertanggungjawab ke atas pencerobohan akta hakcipta.

*********************************************
Silakan forward email ini ke teman Anda, dan ajaklah mereka untuk turut menyertai Mahligai.

Sila hantarkan sumbangan anda ke alamat: mahligai@yahoogroups.com

Untuk melanggan secara percuma di Mahligai, sila hantarkan satu e-mail kosong ke alamat: mahligai-subscribe@yahoogroups.com

Untuk berhenti menjadi ahli, hantarkan satu e-mail kosong ke alamat : mahligai-unsubscribe@yahoogroups.com
MARKETPLACE
A bad score is 598. A good idea is checking yours, at freecreditscore.com.
.

__,_._,___

0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by netdohoa | Support for this Theme dohoavietnam